home - dnb.in.ua - drum and bass in Ukraine - drum and bass в Україні

   
  home - dnb.in.ua - drum and bass in Ukraine - drum and bass в Україні
info
events
production
press
forum
shop
dnb.in.ua RSS feeds - news and events
  home - dnb.in.ua - drum and bass in Ukraine - drum and bass в Україні

events

photo

interview
MaxNRG, N.E.D & OstapUZZ [dnbsession music, UA]
 MaxNRG, N.E.D & OstapUZZ [dnbsession music, UA]

Інтерв’ю після УКРАЇНСЬКОЇ DRUM'N'BASS КОНФЕРЕНЦIЇ 3 @ CINEMA Club, Київ (05/12/2008)
interview [ua]

інтерв’ю
Klute Interview
18 June 2006
Питання та переклад: backpacker
Klute interview - EN version

Хотів би розпочати інтерв’ю питанням про загальні враження від учорашньої вечірки та візиту до України взагалі.

Klute: Було класно! Дуже сподобалося грати. Що сказати: навіть не знаю, як це висловити… У вас дуже дружні та приємні люди.

Яка різниця між людьми в Україні та, наприклад, Англії та інших країнах, де ти грав? Можеш відзначити певні відмінності в сприйнятті або тому, як вони відриваються на вечірках?

Klute: На мою думку, основна відмінність у тому, що чим далі на Схід Європи, тим люди є менш перенасиченими музикою. Ось візьмімо для прикладу Лондон, де людям вже нудно, оскільки в них настільки багато музики… А коли приїздиш так далеко на Схід, помітно, що люди не настільки перенасичені музикою, вони більше захоплюються нею.

Ти відіграв класний сет, мені вдалося впізнати хіба що 5 чи 6 треків. Що саме ти грав? Назви основні імена, будь-ласка?

Klute: Відіграв багато треків SKC, альбом якого незабаром вийде на Commercial Suicide. Напевне, я зіграв десь п’ять треків з цього альбому. Що ще… Break, кілька речей від мене..

Нових чи вже випущених?

Klute: Ой, не пам’ятаю.

Точно був ”Come back to me”, випущений на Soul:R…

Klute: Та в тебе ліпша пам’ять, ніж у мене! smile.gif

Питання стосовно дебюту на Soul:R: як він тобі? Можливо ці треки мають якусь особливу історію?

Klute: Не зовсім. Думаю, історія полягає у тому, що я вже тривалий час товаришую з Marcus Intalex, Dominic та ST Files, і ми давно намагалися випустити платівку разом. Але завжди ставалося якось так, що коли я давав трек, то можливо він їм не настільки подобався, або ж вони чули трек, який хотіли підписати на свій лейбл, але в той час я саме працював над альбомом або чимось іншим і мав свої плани. Пригадую, Marcus Intalex хотів випустити на Soul:R деякі треки з ”Noone’s listening anymore”. Ми разом написали ”Make a stand”, і він ніби мав вийти на Soul:R, але таки не вийшов, бо, мабуть, писався без думки про саме цей лейбл, а став просто ще одним моїм треком…

Ти пишеш треки, зважаючи на те, для якого саме лейблу ти їх готуєш?

Klute: Деколи так, як це було у випадку Hospital.

Тобто ти писав трек, постійно пам’ятаючи, що він має вписуватися в рамки Hospital?

Klute: Мабуть так. Деколи виходить, деколи ні…

Чи не важко працювати, коли є встановлені рамки, у які ти маєш вписатися?

Klute: Ні.

Ти постійно стверджуєш в інтерв’ю, що намагаєшся бути відмінним, незвичайним, робити щось інше, тому я й питаю про ці обмеження…

Klute: Ні, не зовсім… Просто не можу не зробити трек трохи іншим – така моя натура.

Що скажеш про різницю між синглами та альбомами? Чи є альбоми, на відміну від синглів, певним цілісним повідомленням, яке ти хочеш донести?

Klute: Це те саме, що написати книгу, тоді як сингл – це як журнальна стаття.

Дуже влучне визначення!

Klute: Це сукупність розділів, а не просто один окремий розділ…

Читав про твоє панк-минуле і, наскільки розумію, характерне панківське ставлення до всього є й далі актуальним: нам усе нав’язують (новини, політика тощо), і ти відкидаєш все це, правда?

Klute: Так, значною мірою, наскільки це можливо.

Якої форми набуває твоє несприйняття? Чи воно просто на рівні самосвідомості?

Klute: Так, багато з цього просто у моїй голові. Мені здається, що найбільше це пов’язано з тим, щоб ставити усе під питання, ставити усе під сумнів… Я маю проблему з так званим процесом, тобто тим, що речі та події у житті відбуваються за принципом «має бути саме так, а не інакше». Щось на кшталт того, що ти маєш йти до вузу, отримати роботу, колись піти на пенсію…

Ти маєш на увазі наперед визначений процес?

Klute: Наперед визначений процес, саме так. Я саме намагався підібрати хороше слово, щоб це описати. Нормальність, процес нормальності.

Хто ти за фахом? Яку освіту ти здобув?

Klute: Я кинув школу в 16-річному віці, так що вищої освіти не маю. Після цього я не ходив у коледж або якись інший навчальний заклад. Моя сестра сварить мене за те, що я не вірю в освіту. Ну не те, щоби я не вірив в овіту – так, вона існує, але це якось не для мене… Це з англійської точки зору: коли приїздиш у Європу, то помітно, що освіта тут набагато важливіша.

Тобі подобається дабстеп? На протязі кількох останніх років він з’явився на передовій як щось зовсім відмінне та незвичайне…

Klute: Так, цікава річ. Дабстеп мене дуже цікавив, доки він не став популярним. Для мене це як пустодзвін. Він був чимось, що не піддається контролю, незвичним та справді відкритим. Але тепер, на мою думку, коли дапстеп став популярним, він, як і будь-який інший жанр музики, став підкорятися певним визначеним правилам, ніби за інструкцією.
Як тільки відбулося становлення стилю, з’явилися правила – має бути так і так. Фактом є те, що аби просуватися в цьому напрямі, потрібно відштовхуватися від деякого набору принципів, а це нудно – маю цього досить у днб, техно та ін. Так, це процес… І мене це трохи розчаровує, бо певною мірою це одне й те саме знову і знову… Дабстеп став визнаним явищем, і багато музики звучить дуже подібно. Але поряд з цим звичайно є окремі люди, такі як Kode 9, Digital Mystikz, Loefah – всіх не пригадаю – велика частина музики яких звучить справді класно.

Що скажеш на рахунок інших підстилів, пов’язаних з днб? Який з них тобі до душі чи може є певні продюсери, які попереду всіх?

Klute: SKC, я думаю. Поважаю музикантів у музиці… Дуже легко робити просто танцювальну музику, тож, на мою думку, коли її пише музикант, то це одразу помітно – він додає мелодії і тому подібні речі. Саме це я ціную: хороший трек – це хороший трек, і для мене це як щось родове, спадкове (tribal), чи не так? Маю проблему з тим, що є спадковим (tribal) в рамках днб.
«Мені подобається драмфанк» чи «Мені подобається техстеп чи нейро» - для мене робити заяви на кшталт «ось те, що я люблю» означає урізати все інше. Це виходить за межі музики, коли ти асоціюєш себе з чимось – щось типу «Я фан драмфанку, зависаю на Streetbeats форумі, SubvertCentral» - для мене це надто вузько та обмежено.

Як щодо музики Amit’а? Ти вважаєш її дуже прогресивною чи він радше відходить від днб у якись власний вимір?

Klute: Ні, думаю, що це просто музика.

На www.breaksblog.biz читав дискусію, де частина людей вважають, що Amit на крок попереду теперішнього днб, що це майбутнє звучання днб, у той час як інші кажуть, що це взагалі не днб…

Klute: Ні, це не майбутнє днб. З іншого боку цікаво, що люди кажуть «це не днб»… Мене турбують такого типу висловлювання – дуже обмежено просто казати «це не днб». Це провокує на питання «що таке днб?» Просто людина робить щось своє – ось і все. Дуже цікаво, що народ спантеличений цим – це ж не наука, котра потребує незавидних розумових здібностей, це просто музика…

Отож нема якихось чітких вимог до треку, щоб він вийшов на Commercial Suicide: він просто має бути оригінальним та іншим?

Klute: Це має бути трек, який подобається мені.

”Splendor” надалі залишається твоїм власним улюбленим треком?

Klute: Не знаю, мабуть…

Я десь читав, що коли ти його переслуховуєш, то щоразу чуєш щось нове і нове…

Klute: Так, для мене це… Не знаю слова, щоб влучно описати… Для мене це щось, що пробирається всередину моєї голови, щось виняткове/трансцендентальне. Так, це інтелектуальний і внутрішній трек для мене.

Хотів би зачепити питання доступності музики через Інтернет: ти вважаєш, що люди часто надто рано отримують музику, яку вони взагалі-то не мали б мати, або ж вони можуть завантажити мікс і відповідно не бути дуже зацікавленими у тому, щоб піти на вечірку, бо вони вже знають усі треки наперед… Яке твоє ставлення до всього цього? Не дуже часто можна побачити твої мікси онлайн, останнім був showcase для якогось радіо…

Klute: Так, я зробив мікс для Pyro radio… Я вважаю, що хороша музика – це цінна річ. Дуже легко дістати музику і відповідно не сприйняти її цінності. Не знаю, я ріс, цінуючи процес полювання за музикою: якщо в одному магазині з вінілами її нема, я йду в інший і т.д.

Але візьмімо, для прикладу, Україну, де ми практично не маємо магазинів з платівками. Звідки людям брати музику? Я вважаю, що якби не Інтернет, то ми тут не знали, що таке днб…

Klute: Так, звичайно. Думаю, що пересічна людина в Україні цінує деякі речі більше у зв’язку з тим, що їх важко дістати, аніж, наприклад, пересічний англієць чи американець, які звикли отримувати все, що вони хочуть, тут і зараз. А якщо вони не отримають, яка в біса проблема? Мене турбує інституціоналізована жадібність, яку пропагує Інтернет, а саме «як це так, що я не можу мати це вже?»

Що скажеш про Інтернет-лейбли, які випускають або безкоштовну музику або ж, наприклад, Strictly Digital, які випускають релізи виключно в mp3?

Klute: Це їх справа. Думаю, саме так все відбуватиметься у майбутньому.

Яким, на твою думку, буде співвідношення між цифровими носіями та вінілом?

Klute: Я не з тих, то віддає перевагу виключно вінілу.

В ”In Hospital” відео представники цього лейблу твердять, що не годиться грати з CD, коли ти можеш собі дозволити придбати вініли чи нарізати дабки…

Klute: Я не погоджуюся.

Отож суть в наповненні, а не носії, так? Те ж саме, як і при написанні музики нема різниці, використовуєш ти hardware або software, суть в тому що ти робиш, а не як?

Klute: Саме так. Дискусійне питання виникає, коли ти іменитий DJ і переходиш на CD, тоді початківці почнуть це копіювати. Я думаю, що це ніби погляд звисока, поблажливий погляд на речі. Коли я побачу, що Jeff Mills грає з CD, це не означає «о, я теж гратиму!». Це питання зручності: я граю багато ще не випущеної музики і не хочу нарізати дабки, бо деякі люди подумають, що коли я їх гратиму, то я пропагуватиму вініл, але в будь-якому випадку дабки не є спражніми платівками. Я думаю, що це має вплив на те, продаватиметься потім платівка чи ні. Якщо реліз справді хороший, люди його захочуть придбати.

Останній раз, коли я був на вечірці з твоєю участю в Лідсі у листопаді 2003-го, ти грав за допомогою Final Scratch. Тепер вже його не використовуєш?

Klute: Ні, він недостатньо стабільний. CD стабільніші, на мою думку.

Як на рахунок вічної дилеми software vs hardware? Ти був відомий як прихильник hardware, щось змінилося з тих часів?

Klute: Так, ніби… Використовую G5 і Cubase SX – звучить доволі непогано. Нема значення, чим користуватися. Зворотній бік медалі – те, що софт значно демократизує процес написання музики, тому маємо багато не дуже цікавої музики, яка звучить доволі непогано. Думаю, що це призводить до депресії на днб-сцені.

Скільки часу ти проводиш у студії? Який баланс між роботою у студії, поїздками з виступами і вільми часом?

Klute: Навіть не знаю.

То ти багато подорожуєш?

Klute: Залежить.

А у цьому році як?

Klute: Не так багато, як у минулому – тоді вийшов альбом, тому той рік був завантажений. Зазвичай десь приблизно за рік після виходу альбому починаєш їздити по всьому світу.

Найекзотичніше місце, де тобі доводилося грати?

Klute: Нова Зеландія. Вечірка у горах – дві години їзди від найближчого міста. Було класно. Думаю, дехто туди діставався навіть гелікоптерами smile.gif.

Коли ти не на вечірці, не в студії, яку ти музику слухаєш у своє задоволення? Яка частина в цьому днб?

Klute: Абсолютно вся музика, яку я слухаю у своє задоволення, не днб: все, починаючи від панк-року до реггі, саундтреки, хіп-хоп, класичний рок, все…

Наскільки мені відомо ти не так часто співпрацюєш з іншими продюсерами. Надаєш перевагу самостійному написанню треків чи можна сподіватися на більше треків, написаних спільно з іншими продюсерами? Мені спадають на думку тільки collabs з Marcus Intalex і Calibre…

Klute: Та, було трохи спільних проектів: з Маркусом, з Calibre… Також я написав дещо з Invaders, але трек так і не вийшов… John Tejada, Ecco – було кілька спільних проектів. Але надаю перевагу самостійній роботі.

Як виглядає процес написання музики у твоєму випадку? Він планований, коли є ідея, що все має бути саме так, і потім ти просто сідаєш і втілюєш це в життя? Чи експериментальний, коли трек еволюціонує по ходу роботи над ним?

Klute: Так, другий варіант.

Цікаво, чи хтось може уявити і виносити цілісний трек, а потім більки «бам!» і все готово…

Klute: Думаю, що у деяких людей це трапляється саме так, але мої ідеї еволюціонують по ходу роботи.

Ти заробляєш на життя виключно тим, що пишеш музику?

Klute: Так, більш нічого: музика, лейбл, ді-джеїнг.

Задоволений таким станом речей?

Klute: Так, звісно.

Не скаржишся? smile.gif

Klute: Звичайно, що ні. Буває, що коли багато чимось займаєшся, то це дуже втомлює, але зараз це класно.

Можеш сказати, що на тебе вплинули інші стилі музики, певні продюсери чи вся суть для тебе полягає у тому, щоб робити щось незвичайне?

Klute: Так, певною мірою. Звісно на мене вплинула музика з якою я зростав, але не можу сказати, що саме.

Непрямий вплив?

Klute: Я його просто не усвідомлюю, це щось на рівні підсвідомості. Мабуть багато панк-року, багато мелодійної музики – звичайно це звідкись береться. Це причина того, що я роблю те, що роблю. Але нема такого, щоб я просто сів і зрозумів це. Мабуть це те, що я зроблю, коли стану старшим – усвідомлю все це…

Останнім часом в днб привносять багатенько гітарних звуків. Як ти до цього ставишся?

Klute: Є справді хороші речі. Мені дуже подобається трек Concord Dawn ”Raining Blood”, що взагалі-то є кавером на Slayer. По ходу власного розвитку я також семплював багато гітарних звуків – це весело.

Чим ще ти захоплюєшся в житті, крім музики?

Klute: Та нічим smile.gif… Скейтбординг і коти – це мої хоббі.

Ти згадував новий альбом SKC, що має незабаром вийти на твоєму лейблі. Що ще можна очікувати від Commercial Suicide у найближчому майбутньому?

Klute: Сингли від Break, а також Insight, нового англійського продюсера, в якого незабаром має вийти кілька релізів. Він підписаний на Digital Soundboy і десь – не пригадаю точно. Так, ці два релізи і ще кілька на черзі.

Ти отримуєш силу-силенну демок: за якими іменами варто слідкувати, в кому ти бачиш потенціал?

Klute: Хлопака з Лідса – Mista. Він трохи крейзанутий, але щось у ньому є. Також хотілося б відзнатичи Insight’а.

Який найбільш важливий момент твоєї роботи?

Klute: Важко відповісти, але мабуть моє улюблене відчуття – це коли я майже закінчив трек. Щось подібне на процес, коли прикрашаєш готовий торт кремом.

Що ти думаєш про теперішній стан днб? Він прогресує чи навпаки?

Klute: Думаю, що днб знаходиться у жахливому стані самодовольства. Він страшенно нудний, пересічний, і кожен переконаний, що робить щось нове, інше, цікаве, але насправді це не так. Саме тому маємо ситуацію, коли люди шукають легкий спосіб, як от, наприклад: «Дабстеп – відповідь на мої молитви. Це просто супер! Я саме чекав чогось нового, щоб у це влитися». Або люди говорять, що Amit настільки інший, але це не так… Він просто робить щось своє.

Ти вважаєш драмфанк чимось іншим та несхожим? Він тобі подобається?

Klute: Не особливо, тому ще він не є чимось новим. Це просто інший вид музики. Дуже важко звучати по-новому, звучати свіжо – потрібна неабияка уява, щоб цього досягти. І я не кажу: «Ось я роблю ЩОСЬ», тому що насправді ні, хоча я й пишу музику багатьох різних стилів, але я не придумав формули, яка змінює днб. Я просто думаю, що днб в загальній масі дуже тупий, і це помітно. Людям стає нудно, він їм приїдається – особливо це стосується тих, хто в днб вже кілька років. Звичайно є багато хлопчаків дуже захоплених та щасливих тим, що відбувається; їх дуже ображає, коли хтось каже, що щось не так, що є певні проблеми. Я в днб вже доволі багато часу і багато моїх знайомих теж, і ми бачимо нестачу бойового духу в цих колах.

Твоя думка про музику, яка випускається на Offshore, музику ASC? Чи вважаєш ти її незвичайною чи навпаки нудною?

Klute: Як на мене, то вони не роблять нічого аж такого… Ця музика незвичайна так само як і музика Clipz’а незвичайна, а Clipz інший, ніж ASC. Що робить одного ліпшим за іншого? Для мене вони рівною мірою винахідливі та цікаві. ASC робить одне, Clipz інше. Жоден з них не є кращим. Звісно, один з них продає набагато більше копій платівок, і в нашому споживацькому суспільстві це вважається кращим.

Я читав, що такі продюсери як ASC, Polar, Pieter K скаржаться про те, що їх музика не продається, що відповідно не сприяє створенню нової музики. Це проблема маргінального днб чи як ти це називаєш. Здається, Pieter K взагалі припинив писати днб через це…

Klute: Так, він зайнятий іншими видами музики. Але я думаю, що питання лежить в площині «чому ми пишемо музику?» Дехто скаже, що продюсери роблять це, бо їм потрібна увага та визнання. Це питання – одне з тих, які я постійно задаю собі. Чому я роблю це? Чи я роблю це для себе чи через те, що хочу визнання?

Знайшов відповідь?

Klute: Ні, не знайшов. Мабуть десь посередині. Всі ми проходимо через періоди усвідомлення і позитивної оцінки того, що ми робимо, і це стає своєрідною перешкодою, стає важко писати музику. Думаю, всі погодяться з тим, що класно, коли багато людей кажуть «Нам подобається твій новий трек!» Це надихає на написання нової музики, приємно збуджує.
Але справді цікаво те, що сталося з Polar’ом. Він врешті-решт припинив писати музику, тому що йому не подобався напрям, у якому рухається днб, і він почував себе недооціненим.
Людей не змусиш купувати музику. І це ніколи не зведеться до того, що «в інтернеті викладають забагато міксів» чи «люди переважно грають з CD»… Хтозна, що трапиться далі? Це не просто якись конкретний фактор, а радше сукупність того, що відбувається і чи має воно зміст…

Заключні слова, ремарки абощо?

Klute: Знаєш, я дуже сумую за часами, коли не було Інтернет днб-форумів. Тоді все було набагато загадковішим та цікавішим. Процес знаходження та роздобування нової музики був значно повільнішим. Відповідно було більше часу, щоб цінувати музику, на відміну від, скажімо, скачування 5 свіжих міксів зараз і ще стільки ж наступного тижня. Тепер можна самостійно роздобути інформацію про якісь надзвичайні події раніше, ніж почитаєш про це у журналі чи почуєш плітку… Це необов’язково є чимось поганим, але все змінилося та прискорилося, і ми повинні призвичаїтися до цього.
Думаю, що це мало приголомшливий ефект на всю музику, незалежно від стилю. Всі просто шоковані тією кількістю легкодоступної музики. В мене стільки музики, тисячі платівок, CD та закачок, які здалося б послухати… Музики надто багато, щоб знати, що в тебе є, що тобі подобається і що з цим усім робити. Це складно.

Отож, як ти проводиш для себе лінію між музикою, яку варто послухати, та тією музикою, яка взагалі не варта уваги?

Klute: Це неможливо, все вирішує випадок. Навіть з тими ж демо-треками: я можу отримати демку, ввімкнути її і сказати «Ні…», а потім, слухаючи той же трек через 5 місяців, будучи в іншому настрої та думаючи по-іншому, я вигукну «Чудово!» Це складно, забагато всього… Але в такому випадку музика має бути направду хорошою, щоб виділитися та подолати конкуренцію. Подивимося, що з цього всього вийде…
Цікаво. Я читав багато з того, що Brian Eno написав про музику, культуру і т.п. 5 років тому його точка зору була наступною: музика перестане бути формою мистецтва, по суті ставши товаром. Я думав, що це надто негативний погляд на стан речей, але певною мірою він правий. Погляньте на поп-музику: музика тут стала другорядним фактором, головними ж факторами є ім’я, імідж, бренд, упаковка… Це нагадує мене пляшку Coke: за великим рахунком там просто солодка вода, а ми купуємо те, як виглядає пляшка, характерне червоно-біле лого… Але теж нездорово казати, що все це неправильно або погано – ми просто повинні звикнути до цього. Якщо комусь не подобається, то знайдіть собі якусь роботу smile.gif.

Дякую, було дуже приємно поспілкуватися.

Klute: І тобі дякую.
- Lo-Fi Version Time is now: 17th November 2018 - 21:41
Skin creation by Groffy at Enhanced Pixels & Tonika at dnb.in.ua

Welcome Guest
( Log In | Register )



login
password


advanced search




maillist

© dnb.in.ua™, 2002-2018

  partners:

InClub.com.ua - Ukrainian Club Portal      Дамо спамерам відсіч!

logo : cdr
ai
png 

© dnb.in.ua™, 2002-2018